Tuesday, September 12, 2006

My Weekend in Japanese

週末は岩手県へ行きました。私の友達花巻市に住んでいます。大学の同級生です。ブレンデンさんは日本で3年めに入りました。私も3年めに入りました。祭りのために岩手県にいきました。ブレンデンさんとブレンデンさんの彼女は御輿をかつぎました。 たくさん生そばと焼き鳥を食べました。

This is a much abbreviated summary of my weekend in Iwate for my Japanese students who might be reading this. Not entirely sure how many of my students are reading this, but I figure I better write something in Japanese if I want them to read it. Its also great writing practice.

No comments: